У сучасному освітньому просторі швидкими темпами поширюється та набуває особливого значення комп’ютеризація. Широковідома презентація формату PowerPoint вже давно є допоміжним засобом візуалізації навчального матеріалу, але її можна віднести стандартних. Зовсім нещодавно в навчальному середовищі почали зустрічатися слова «скрайбінг», «скрайб», «скрайбер», що є складниками скрайб-технології.
Скрайбінг — нова техніка презентації, винайдена британським художником Ендрю Парком для британської організації наукових знань. Навчальний матеріал супроводжується ілюстраціями малюнків фломастером на білій дошці. Таким чином, школярі чують і бачать одночасно приблизно одне й те ж саме. Такий метод роботи полегшує сприйняття інформації. Скрайбінг — продуктивний та інтерактивний засіб для концептуалізації інформації, якою користуються учні та вчителі в школі.
У період з 22.05 до 24.05.2018 року студенти 2 курсу спеціальності «Початкова освіта» під час семінарських занять з навчальної дисципліни «Методика навчання української мови» також спробували унаочнити навчальний матеріал за допомогою скрайбінгу-фасілітації (супровід розповіді схематичними малюнками, графіками тощо), відеоскрайбінгу (коротке відеопояснення, яке супроводжується схематичними малюнками), мальованого скрайбінгу (малюнки зроблені від руки), аплікаційного (накладання готових зображень на фон), магнітного (зображення прикріплюються на поверхні за допомогою магнітів), фланелеграфного (готові зображення прикріплюються до ворсистої поверхні за допомогою липучок), 3D-скрайбінгу (об’ємні малюнки, які створюються за допомогою 3D-ручки).
Використання такого прийому на уроках української мови та літературного читання сприяє кращому запам’ятовуванню навчального матеріалу, дозволяє яскраво та творчо візуалізувати будь-яку інформацію, зробивши акценти на ключових моментах.