Здобувачі освіти третього курсу спеціальності 013 «Початкова освіта» групи ПО-34 Івано-Франківського фахового коледжу Карпатського національного університету імені Василя Стефаника пройшли навчальну практику «Спостереження за навчально-виховною роботою вчителя-класовода в перші дні дитини в школі».
Метою практики було занурення майбутніх педагогів у шкільне життя першокласників, спостереження за їхньою адаптацією, засвоєнням нових правил і норм, а також знайомство з методами та стилем роботи вчителів-класоводів.
Цінний досвід і перші враження
Для багатьох студентів це був перший крок у професію вчителя. Вони відзначають, що мали змогу не лише спостерігати, а й активно допомагати дітям у навчальному процесі: пояснювати нові завдання, підтримувати на уроках, брати участь у підготовці дидактичних матеріалів.
Любов Озарук підкреслила, що її найбільше вразило, як швидко діти реагують на підтримку та похвалу. Вона переконалася, що вчитель — це не лише джерело знань, а й друг та наставник.
Вікторія Осташ зазначила, що практика в ліцеї №23 імені Романа Гурика дала їй натхнення та впевненість у виборі професії: «Педагогіка — це не лише наука, а й уміння чути, розуміти та підтримувати».
Атмосфера співпраці та професійний ріст
Багато студентів відзначили теплий прийом у школах, дружню атмосферу колективу та відкритість дітей.
Вікторія Текинюк звернула увагу на те, наскільки важливо вміти поєднувати дисципліну з добротою, створюючи комфортне середовище для навчання.
Анна Чупак наголосила, що труднощі під час практики — пошук підходу до кожної дитини, розподіл часу, утримання уваги класу — стали для неї справжнім уроком терпіння та відповідальності.
Евеліна Лукань підкреслила, що спілкування з досвідченим класоводом допомогло їй відчути себе впевнено в роботі з учнями та розвинути власні комунікативні й організаційні навички.
Приклад наставника — основа розвитку
Студенти відзначали вагому роль учителів-класоводів у процесі практики.
Ірина Казимирчук та Анна Чупак подякували Возняк Ірині Миколаївні, яка стала для них прикладом справжнього педагога: уважного, терплячого та творчого.
Аліна Довганюк наголосила, що її вразила не лише організація навчального процесу, а й загальна атмосфера у ліцеї: простора, світла школа, привітні вчителі та батьки, активні й зацікавлені діти.
Підсумки практики
Всі відгуки студентів об’єднує одне — усвідомлення важливості й відповідальності професії вчителя початкових класів.
Практика допомогла їм:
-
відчути себе частиною шкільного життя;
-
розвинути комунікативні, організаційні та педагогічні навички;
-
навчитися створювати доброзичливу атмосферу на уроці;
-
зрозуміти, наскільки вагомою є роль учителя у формуванні особистості дитини.
Студенти групи ПО-34 зізнаються, що практика надихнула їх на подальший професійний розвиток і зміцнила віру у правильність обраного шляху.
Бути вчителем — це не просто професія, це покликання, яке потребує любові, терпіння й творчості.