Успішна виробнича (педагогічна) практика – етап надто важливий, що потребує значних зусиль з боку її організаторів, педагогів, керівників-методистів та безпосередніх її учасників – студентів-практикантів. Це також перша сходинка майбутньої вдалої кар’єри сьогоднішніх здобувачів фахової передвищої освіти.
У процесі педагогічної практики студенти адаптуються до діяльності вчителя, знаходять своє місце у взаємодії дитячого і педагогічного колективу, усвідомлюють та оцінюють правильність професійного вибору, рівень вироблених необхідних якостей для педагогічної діяльності. Це і є початком формування професійної майстерності. Студенти оволодівають прикладними професійно-педагогічними знаннями, що сприяє успішному засвоєнню теоретичних знань, у них формуються уміння планувати свою роботу, розподіляти доручення, добирати необхідний матеріал і втілювати його у конкретні справи, оцінювати їх ставлення до них вихованців, порівнювати свою діяльність із результатами інших студентів-практикантів. Під час виробничої (педагогічної) практики відбувається не тільки перевірка теоретичної і практичної підготовки здобувача фахової передвищої освіти до самостійної роботи, але й створюються широкі можливості для забезпечення творчого потенціалу особистості майбутнього вчителя.
І так як однією з основних вимог до фахової передвищої освіти є вимога сьогодення, що включає в себе уявлення про те, якою повинна бути сучасна людина, людина-професіонал, яке її призначення, роль у суспільстві, яке замовлення на їх освіту, які очікування від освіти у самої людини, суспільства, то педагогічна практика орієнтується на професійність, відповідальність, високу культуру, творчу ініціативу, самостійність, мобільність майбутніх спеціалістів.
Одним із видів виробничої (педагогічної) практики студентів спеціальності 013 Початкова освіта є практика «З додаткової кваліфікації», яка проводиться у восьмому семестрі тривалістю 2 тижні.
11 квітня 2025 року відбулась настановча нарада з питань організації і проведення виробничих практик студентів четвертого курсу спеціальності 013 Початкова освіта «З додаткової кваліфікації» та «Безперервна».
Бурхливий розвиток інформаційно-комунікаційних технологій сприяють тому, що школярів оточує насичений інформаційний простір. Внаслідок легкодоступності користувачами інформаційно-комунікаційних технологій є різні за віком верстви населення. Діти є активними учасниками процесу інформатизації суспільства. Формування інформаційної культури здобувачів освіти – завдання, яке постає перед учителями на сучасному етапі розвитку суспільства.
Педагог, який має сформовані компетентності у галузі інформаційно-комунікаційних технологій, є ключовою ланкою у реалізації зазначеного завдання у закладах освіти.
Однією з ключових компетентностей Концепції Нової української школи є спілкування іноземними мовами. Дана компетентність «передбачає активне використання рідної мови в різних комунікативних ситуаціях, зокрема в побуті, освітньому процесі, культурному житті громади, можливість розуміти прості висловлювання іноземною мовою, спілкуватися нею у відповідних ситуаціях, оволодіння навичками міжкультурного спілкування».
Вивчення іноземних мов сьогодні є необхідною умовою для інтеграції людини до світового простору. Знання іноземних мов – ключ до успіху в сучасному світі, де міжкультурне спілкування та обробка величезних обсягів інформації набуває все більшого значення. Європейський шлях розвитку українського суспільства ставить перед учителем іноземної мови нову мету – розширювати світогляд громадянина єдиної Європи, особистості, здатної до інновацій. Саме вчитель робить усе можливе і неможливе для цього.
Кожен самовиражається як може. Хтось через рух пензлика на полотні, інший віддає всього себе у виконанні улюбленої пісні. Декого ми можемо зрозуміти у кількох віршованих рядках, а за деяких говорять їхні па… Останні, тобто танець, особливо яскраво показує всю сутність виконавця, його думки, характер, темперамент, стиль життя, уподобання і мрії.
Уявіть, що кожна людина – це частинка пазла, і для того, щоб зібрати картину, потрібно прийняти всі деталі такими, як вони є. Інклюзія допомагає кожному знайти своє місце в цій картині. Вона вчить, що всі люди рівні, навіть якщо вони різні. Це допомагає дітям з дитинства розуміти, що в суспільстві є місце для кожного. А для дітей, які мають інвалідність чи особливі освітні потреби – це можливість відчути, що їх підтримують і приймають. У 2017 році був прийнятий новий Закон «Про освіту», і з того моменту діти з особливими освітніми потребами отримали право вчитися в будь-якій, навіть не спеціалізованій, школі. За останні роки десятки тисячі дітей з ООП стали учнями освітніх закладів. Основна ідея інклюзії в освіті полягає у тому, щоб створити умови, де кожна дитина почуватиметься комфортно, отримає необхідну підтримку та зможе розкрити свій потенціал.
Виробнича практика «Безперервна» – заключний узагальнюючий етап практичної підготовки фахівців спеціальності 013 Початкова освіта.