“Мистецтво під мікроскопом: як першокурсники-журналісти вчаться розуміти приховані сенси шедеврів”

Як навчитися розуміти мистецтво? Як аналізувати твори мистецтва та тлумачити закладений у них зміст? На ці та інші цікаві питання студенти 1 курсу спеціальності 061 «Журналістика» відповідають на заняттях з дисципліни «Мистецтво (Історія української та зарубіжної культури)».
Допомогає першокусникам розшифрувати значення картин цікаве завдання у форматі схеми, за якою вони і вчаться аналізувати твори мистецтва. Перш за все, що потрібно пам’ятати при розгляді картини, – це важливість бути вкрай уважним, прагнути не пропустити жодної деталі, ні найменшого предмета, адже в роботі будь-якого митця завжди є неповторність, а головне – сенс. Причому цей сенс не лежить на поверхні, він закодований. Потім, розглянувши той чи інший предмет, необхідно визначити його якості, дати йому характеристику. Колір і світло також відіграють важливу роль. Іноді цього буває досить, щоб зв’язати персонажі однією думкою і сформулювати таким чином загальну ІДЕЮ зображеного.
Але в багатьох випадках доводиться залучати ще один фактор: пошуково-дослідницьку діяльність, адже дуже важливим у розумінні твору є вивчення історії, яка стоїть за тією чи іншою картиною. Як викладачу, мені надзвичайно приємно спостерігати, що юні журналісти виявляють навички пошукових здібностей у процесі дослідження живописних творів, адже кожен студент відшукує вражаючі факти про майстрів минулого та їхні видатні полотна.
Ці та інші унікальні відомості, нестандартні погляди на твори талановитих митців представляють студенти-журналісти у ході вивчення навчальної дицсипліни і доводять, що досліджувати мистецтво – це завжди актуально, цікаво та захопливо.