Ще будучи студенткою Івано-Франківського фахового коледжу мені випала неймовірна нагода бути учасницею навчання за програмою “Character International”. Саме на даному занятті я реалізувала здобуті знання на практиці в рамках курсу з психології з студентами групи Пок-22. Ми провели цікаве дослідження, використовуючи інтерактивну гру для вивчення типів темпераменту. Метою було краще зрозуміти, як кожен тип темпераменту реагує на різні життєві ситуації.
Формат гри:
Гра полягала в тому, щоб моделювати життєві ситуації з варіантами реакцій. Кожна ситуація мала декілька варіантів відповідей, кожен з яких відповідав реакції певного типу темпераменту: холерика, сангвініка, флегматика або меланхоліка. Наприклад, уявіть ситуацію, коли персонаж стикається з критикою. Холерик може активно реагувати на зауваження, сангвінік постарається перевести ситуацію в жарт, меланхолік може засмутитися, а флегматик, ймовірно, сприйме це спокійно.
Карта темпераменту:
На основі відповідей створювалася “карта темпераменту”, яка відображала, як кожен учасник ідентифікує себе у різних ситуаціях. Карта показувала основні риси темпераменту, що проявлялися у відповідях студентів на кожну з моделей ситуацій.
Результати дослідження:
У результаті гри студенти змогли виявити, як їхній темперамент впливає на прийняття рішень, стиль комунікації та емоційну реакцію. Багато хто помітив, що при певних умовах їхня реакція змінюється, і вони можуть проявляти риси іншого типу темпераменту. Це доводить, що хоча основні типи темпераменту є загальноприйнятими в психології, поведінка людини залишається динамічною та залежить від контексту.
Такий формат дослідження допоміг студентам не тільки краще зрозуміти теорію темпераментів, але й глибше пізнати себе та інших, вчитися приймати відмінності та ефективніше комунікувати.