Продовжуючи тему “контрольних робіт” на спеціальності “Дизайн”, пропонуємо контрольні роботи зі навчальної дисципліни “Спеціалізований живопис”. Відповідно до навчального плану та освітньої програми 022 “Дизайн”, навчальна дисципліна викладається на 3 курсі в другому семестрі.
Мета викладання навчальної дисципліни “Спеціалізований живопис”: розкрити закони побудови форми, передачі кольору, тональності на образотворчій площині, організовувати простір виразними засобами живопису, дати студентам знання, щодо застосовуються матеріалів живопису, технології їх використання та зображально-виражальні можливості засобів живопису у вирішенні навчальних та творчих завдань.
Основними завданнями вивчення дисципліни “Спеціалізований живопис” є:
– вивчити специфічні особливості стилізованого декоративного живопису, розкрити поняття «декоративність», «стилізація», «трансформація»;
– навчити використовувати методи і прийоми кольорово-ритмічної організації простору;
– навчити володінню технологіями і техніками стилізованого декоративного живопису;
– навчити застосовувати засоби художньої виразності при побудові декоративних композицій різного ступеня складності;
– розвинути художньо-образне мислення і творчу уяву.
Отже, основна увага приділяється саме “стилізації”. Специфіка мови дизайну полягає в тому, що предмети реального світу підлягають образотворчій трансформації, переробляються в частині форми, об’ємі, кольорі і вирішуються символічно, площинно, декоративно та образно-асоціативно. З цим пов’язана необхідність ураховувати художні властивості матеріалу, технологічні прийоми його оброблення, прикладний характер виробів і традиції трактування образності, що склалися в дизайнерському мистецтві.
Ідеї і емоції дизайнера знаходять своє матеріальне втілення через практичну діяльність. Тому навчання стилізації майбутніх фахівців дизайнерів є складним процесом формування образного і композиційного мислення, а також оволодіння практичним аспектом творчості, що дає змогу досягати єдності змісту й художньої форми. Процес творчої діяльності складається з низки послідовних етапів: емоційно-образного сприйняття світу – задуму – творчих пошуків – добору виражальних засобів, технічних прийомів діяльності, що сприяє матеріалізації проектного задуму.
Теоретично місце і роль стилізації в системі художньо-проектної діяльності дизайнера обґрунтовується такими положеннями:
– заняття є провідним чинником, що сприяє розвитку творчих здібностей, уяви, фантазії, асоціативно-образного та проектного мислення;
– опанування методами і прийомами стилізації передбачає сформованість відповідних знань, умінь і навичок, що є універсальними для всіх видів дизайн-діяльності;
– навчання стилізації – це шлях до вирішення проблеми формування професійної грамоти і високого рівня творчості майбутнього дизайнера.
Мета контрольної роботи зі “Спеціалізованого живопису”: на основі запропонованого натюрморту – створити стилізоване зображення, врівноважити площину формату, колірно-світлові співвідношення, пропорційність елементів натюрморту, і в кінці запропонованого часу студент повинен надіслати фото виконаного завдання відповідно до прописаних критеріїв оцінювання.
Ми підібрали фото кращих контрольних робіт студентів 3 курсу.